Přední náprava
 • zkrutné tyče a teleskopické tlumiče pro vozidla v provedení 4x4 a 6x6
 • listová pera a teleskopické tlumiče pro vozidla v provedení 8x8

Zadní náprava
Zcela unikátním konstrukčním řešením vozidel značky TATRA je systém odpružení polonáprav KING FRAME, umožňující zvýšení tonáže na nápravu a snížení opotřebení pneumatik při pohotovostní hmotnosti. Odklon nápravy při pohotovostní hmotnosti 0°
 • kombinované - kombinace vzduchových vlnovcových pružin s vinutou pružinou uvnitř a teleskopickými tlumiči - lehká varianta KING FRAME - do 11,5 t na nápravu
 • kombinované - kombinace vzduchových vlnovcových pružin a listových pružin - těžká varianta KING FRAME - 13 a 15 t na nápravu (dle typu nápravy)
 • starší provedení s listovými pery - do 11,5 t na nápravu. Odklon nápravy při pohotovostní hmotnosti 6°40’.

Pérování u modelu T815-7
Přední i zadní nápravy mají shodné odpružení vzduchovými vaky pod rámem, doplněné o hydraulické tlumiče a dle potřeby i o zkrutné stabilizátory.
Vzduchové pérování všech náprav umožňuje zvýšit či snížit světlou výšku vozidla. Tato funkce umožňuje snadnou přepravu vozidel v letadle C-130 Herkules, usnadňuje přepravu po železnici, průjezd velmi náročným úsekem terénu nebo podjetí nízkých mostů či tunelů . Ovládání změny výšky je možné za jízdy, tlačítkem z kabiny vozidla. Výšku lze za jízdy snížit o 105 mm nebo zvýšit o 90 mm.

Informace čerpány z oficiálních zdrojů společnosti TATRA