Nástavby
Tatrovácká konstrukce automobilu vychází z ověřeného modelu páteřového rámu. Žádný jiný automobil není schopen kopírovat těžký terén takovým způsobem, jaký je příznačný pro vozy TATRA. Vynikající jízdní vlastnosti zvláště v těžkém terénu jsou dány osobitou koncepcí podvozkové části, v níž vyniká odolná nosná struktura, která je tvořena propojením centrální nosné roury s horním rámem, doplněna nezávisle odpérovanými polonápravami. Výsledkem je v porovnání s klasickou koncepcí vysoká tuhost prostorové nosné struktury vozidla určená především:
 • mnohonásobně vyšší tuhostí v krutu
 • vysokou tuhostí v ohybu

Díky těmto vlastnostem jsou dány další výhody:
 • nízké krutové i ohybové namáhání nástavby a její jednoduché uložení na rám
 • menší nároky na dimenzi horního rámu
 • jednoduché zachycení reakcí od: závěsu pro přívěs (tažné síly), radlice, pluh (tlačné síly)

Nezávislé zavěšení polonáprav zajišťuje:
 • vysoký útlum vibrací
 • přenos hnacího momentu na všechna kola
 • vysokou průchodivost v těžkém terénu
 • vyšší přepravní rychlost v terénu a na nekvalitních vozovkách
 • možnost použití v širokém spektru provozních podmínek
 
Nástavby jiných výrobců

autodomíchavače
betonpumpy
cisterny
hasičské nástavby
jeřáby
komunální technika
lesovozy
nosiče kontejnerů
skříňové nástavby
speciální nástavby
 valníkové a skláp. plošiny
zemědělské nástavby

Informace čerpány z oficiálních zdrojů společnosti TATRA