Nápravy
jsou tvořeny dvěma nezávislými výkyvnými polonápravami jejichž hlavními přednostmi jsou:
 • schopnost každého kola sledovat terénní nerovnosti a utlumit jejich přenos na podvozek
 • jízdní komfort
 • výjimečná spolehlivost a životnost i v těžkých terénních podmínkách
 • vyšší provozní rychlost vozidla na špatných cestách a v terénu oproti klasické koncepci vozidel

Vozidla jsou plněpohonná, s odpojitelným pohonem přední nápravy, v provedení 4x4, 6x6, 8x8, 10x10 a 12x12. Stavebnicová koncepce podvozku TATRA umožňuje vytvářet mnoho variant vozidel ve vícenápravovém provedení s řiditelnými zadními nápravami. Nápravy mohou být v provedení bez redukcí nebo s redukcemi v kolech a s možností centrálního dohušťování pneumatik za jízdy.

Informace čerpány z oficiálních zdrojů společnosti TATRA