Kabina
Trambusová, celokovová, dvoumístná. Pro zajištění komfortu řidiče v náročných terénních podmínkách je kabina odpružena dvěma pružícími jednotkami s vinutými pružinami a hydropneumatickými tlumiči, zachycenými pomocí hydraulicky ovládaných zámků. Sklápění kabiny je hydraulické.

Kabina je řešena tak, že na přání zákazníka umožňuje zástavbu i vodou chlazených motorů. Tento typ kabin je užíván u modelů
Terrno1, Armax a Force.

Podle typu vozidla lze zvolit krátkou, střední či dlouhou verzi kabiny. Skelet je pravolevý, lze tedy dodat i verze s pravostranným řízením.
Součástí přístrojové desky je integrovaná topná a klimatizační jednotka DIAVIA. Klimatizační jednotka spolu s výkonnými ventilátory a optimalizovanými rozvody vzduchu podél bočních skel dveří zajišťují v kabině příjemné prostředí i za extrémních klimatických podmínek. Kabina je nabízena v základním provedení nebo s volitelnou výbavou. Součástí výbavy v základním provedení je digitální tachograf. Klimatizace a nezávislé topení jsou nabízeny jako volitelná výbava.
Nezávislé topení umístěné za sedačkou řidiče umožňuje předat maximum tepelného výkonu do prostoru kabiny při dodržení příznivého rozložení teplot. Typ a výkon nezávislého topení si může zákazník vybrat. Dalším vybavením, zajišťujícím optimální podmínky v kabině je pylový filtr. Praktické odkládací prostory v přístrojové desce a na krytu motoru, koberce s penízkovým povrchem usnadňující čistění dokreslují ergonomicky pojatý design kabiny. K základní výbavě lze na přání zákazníka kabinu vybavit tónovanými skly, sedačkami C.I.E.B. nebo GRAMMER a dle provedení kabiny nouzovým lehátkem (krátká kabina) či lůžkem (střední kabina).

Kabina určená pro model T163 - JAMAL. Kapotová, celokovová, krátká, třímístná, rovná podlaha. Oblé čelní sklo. Kapota z pevného laminátu se vyklápí směrem dopředu. Vlastní odklopení obstarávají mechanické vzpěry.

Je tak zajištěn snadný přístup k motoru a jeho příslušenství bez sklápění budky. Kabina je vybavená závislým olejovým topením z okruhu mazání motoru a přídavným, programovatelným nezávislým naftovým topením. Na přání lze dovybavit klimatizací. Všechny důležité díly jsou chráněny proti poškození, například kryty světlometů, ochranný kryt pod nárazníkem, nebo umístěny v bezpečné oblasti - výfuk za kabinou. Práci řidiče usnadňují rozměrná zpětná zrcátka.

Jednoduchý, přehledný interiér kabiny doplňuje všestranně nastavitelné a odpružené sedadlo s integrovaným bezpečnostním pásem a dvouramenný seřiditelný volant. Interiér i přístrojová deska je shodná s výše uvedenou kabinou trambusového typu.

Kabina určená pro model T815-7. Kabina celokovová sklopná, vyráběná ve třech variantách:
 • dvoudvéřová pro 2-4 osoby
 • dvoudvéřová prodloužená s lůžkem
 • čtyřdvéřová až pro 8 osob
Sedadlo řidiče příp. spolujezdce, je pevné nastavitelné s 3-bodovým bezpečnostním pásem a stavitelnou opěrkou hlavy.
Nízká stavba kabiny, umožňuje přepravu v letadle C-130 Hercules. Konstrukce kabiny a zároveň celého vozidla umožňuje přídavné pancéřování v různých stupních ochrany včetně skel. Kabina je v základním provedení bez pancéřování, připravená na jeho montáž. Lze objednat určitý počet souprav pro dodatečné pancéřování a to na automobil aplikovat až v případě potřeby. Pancéřování se může kdykoli demontovat.

 • Konstrukce střechy umožňuje vytvářet množství variant pro průlezy, pozorovací a střelecké věžičky a přípravu pro lafetaci různých zbraní.
 • Závislé topení, na přání s klimatizací,
 • Možnost zástavby nezávislého topení,
 • Dokonalá těsnost kabiny umožňuje použití přetlakové NBC filtroventilace,
 • Konstrukce kabiny zohledňuje plnění platné legislativy (výhledy, dosahy, vnější výčnělky a hrany),
 • Konstrukce kabiny v levo-pravém provedení, umožňuje levo/ pravostranné ovládání vozidla s unifikačními vazbami mezi oběmi variantami.

Informace čerpány z oficiálních zdrojů společnosti TATRA