Centrální roura
Tatrovácká koncepce automobilu vychází z ověřeného modelu páteřového rámu. Vynikající jízdní vlastnosti zvláště v těžkém terénu jsou dány osobitou koncepcí podvozkové části, v níž vyniká odolný páteřový rám, který je tvořen propojením centrální nosné roury s nezávisle výkyvnými polonápravami.Tatrovácká koncepce  podvozku zajišťuje především:
 • vysokou tuhost prostorové nosné struktury vozidla, která je určena vysokou tuhostí v krutu a ohybu.
Další výhody jsou charakterizovány především:
 • nízkým krutovým i ohybovým namáháním nástavby a jednoduchým uložením na rám
 • menšími nároky na dimenzování horního, pomocného rámu
 • jednoduchým zachycením reakcí od závěsu pro přívěs (tažné síly), radlice, pluh (tlačné síly).
Nezávislé zavěšení polonáprav zajišťuje:
 • vysoký útlum vibrací
 • vysokou průchodivost v těžkém terénu
 • vyšší přepravní rychlost v terénu a na špatných vozovkách
 • možnost použití v širokém spektru provozních podmínek.

Hlavní přednosti centrální nosné roury
 • Vysoká torzní a ohybová tuhost chránící nástavby od přenášeného zatížení
 • Modulový systém umožňující sestavu 2, 3, 4, 5, a 6nápravových vozidel s různými rozvory, možný pohon všech kol
 • Provozně nejohroženější část rozvodu hnacího momentu k nápravám je umístěna do nosné roury a touto rourou chráněna
 


Informace čerpány z oficiálních zdrojů společnosti TATRA